Ψηφιακή Παρουσία και Social Media

I - Όραμα και στόχοι

Η εκπαιδευτική στρατηγική του ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ αναπτύσσεται σε τρεις άξονες: την καινοτομία, την αριστεία και την εξωστρέφεια. Και οι τρεις προϋποθέτουν τη διαχρονική και επίμονη επένδυση στην ψηφιακή παρουσία του σχολείου. Το ΠΑΛΛΑΔΙΟ είναι ένα από τα πρώτα σχολεία που απέκτησαν διαδικτυακή παρουσία, το 1995, και από τα πρώτα που από νωρίς ανέπτυξαν μια λειτουργική ηλεκτρονική κοινότητα. Σήμερα, 22 χρόνια μετά, η ψηφιακή παρουσία των Εκπαιδευτηρίων ΠΑΛΛΑΔΙΟ είναι πολυδιάστατη και δυναμική. Στόχος μας είναι η παρουσία αυτή να αναπτύσσεται συνεχώς σε όλα τα διαθέσιμα μέσα και να λειτουργεί ως η συνεκτική ουσία που εμπλέκει όλους τους παράγοντες του σχολείου: μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα να διατηρεί ενεργή την επαφή, υψηλό το ενδιαφέρον και στενή την εμπλοκή τους με τη σχολική ζωή.

II - Περιγραφή Έργου

Το έργο αναπτύσσεται στους παρακάτω άξονες:

  • - Κεντρικό στοιχείο είναι μια ισχυρή παρουσία με ένα σύγχρονο, λειτουργικό δικτυακό τόπο (www.palladio.edu.gr) που ξεκάθαρα διατυπώνει το όραμα, τις αρχές και τους στόχους του σχολείου και στον οποίο έχουν τη δυνατότητα όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να συμμετέχουν στη συγγραφή της ροής ειδήσεων από τη σχολική ζωή.
  • - Παράλληλα λειτουργεί αυτόματη διαδικασία διοχέτευσης της ροής άρθρων του δικτυακού τόπου με την παρουσία του σχολείου στα σημαντικότερα κοινωνικά δίκτυα (στο Facebook, στο Twitter και στο LinkedIn)
  • - Έχει αναπτυχθεί ξεχωριστή πλατφόρμα εξυπηρέτησης καθηγητών, μαθητών και γονέων με διάδραση σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής (http://portal.palladio.edu.gr)
  • - Λειτουργεί σύστημα άμεσης αποστολής ενημερώσεων μέσω email, SMS και push notifications για δράσεις του σχολείου σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική κοινότητα.
  • - Έχει δημιουργηθεί μια εφαρμογή (app) συμβατή με όλα τα λειτουργικά κινητών τηλεφώνων (iOS, Android, Windows) που παρέχει πληροφορίες, αυτόματες ενημερώσεις, αποστολή αιτημάτων, ροή φωτογραφιών και νέα του σχολείου. Η εφαρμογή αυτή δίνει τη δυνατότητα γρήγορης τηλεφωνικής κλήσης στο σχολείο και γεωγραφικές υπηρεσίες (https://itunes.apple.com/gr/app/palladio-school/id1156261841?mt=8 )
  • - Εκδίδεται ηλεκτρονικό περιοδικό, το Impressions, το οποίο συγγράφουν και εκδίδουν οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και των τάξεων του Γυμνασίου και εμφανίζεται σε iPad, στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple. Το περιοδικό περιέχει διαδραστικό υλικό, ενώ τεχνικά και αισθητικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις αντίστοιχες επαγγελματικές ηλεκτρονικές εφαρμογές (https://itunes.apple.com/gr/app/palladio-impressions/id1111146246?l=el&mt=8 ).

III - Εξειδικευμένη τεχνογνωσία - Καινοτομία

Παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα: Το πιο δυνατό σημείο του έργου είναι ότι όλες οι μορφές ψηφιακής παρουσίας του σχολείου είναι διασυνδεδεμένες ώστε να δημιουργούν ένα πολύπλευρο περιβάλλον. Έχει αναπτυχθεί λογισμικό που αυτόματα επιλέγει τα κατάλληλα θέματα από την ροή ειδήσεων της ιστοσελίδας, τα φιλτράρει, τα αναρτά και τα προωθεί στα κοινωνικά δίκτυα και στις αντίστοιχες ομάδες ενδιαφερόντων ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή απήχηση. Τα εργαλεία αυτά έχουν αναπτυχθεί από το τμήμα ΙΤ του σχολείου ώστε να δουλεύουν χωρίς παρέμβαση από τον χρήστη και να εξασφαλίζουν απρόσκοπτη και χωρίς λάθη λειτουργία.

Εφαρμογές ψηφιακής παρουσίας: οι δύο εφαρμογές κινητής παρουσίας που αναφέρθηκαν, σχεδιάστηκαν από το μηδέν από το τμήμα ΙΤ του σχολείου και από γραφιστικό γραφείο με το οποίο συνεργαζόμαστε. Ιδιαίτερα η εφαρμογή του ηλεκτρονικού περιοδικού είναι καινοτόμα, καθώς πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή αυτού του είδους που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

IV - Προκλήσεις - Εμπόδια

Καθώς το έργο εξελίσσεται συνεχώς, ώστε να διατηρεί την επαφή του με τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι τεχνικές προκλήσεις που εμφανίζονται δεν είναι μικρές. Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα μεγάλο εύρος εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δομήσουν ένα «οικοσύστημα» με στόχο την αποδοτική προώθηση της ψηφιακής παρουσίας και τη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στα κοινωνικά δίκτυα. Η σημαντικότερη τεχνική πρόκληση είναι η συνεχής αναβάθμιση των ψηφιακών εργαλείων ώστε να εκμεταλλεύονται όλες τις νέες δυνατότητες.

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις, όμως, είναι μη τεχνικού χαρακτήρα:

  • - Η προσπάθεια για εμπλοκή όλων των ενδιαφερόμενων μερών ώστε με αμείωτο ενδιαφέρον να εμπλουτίζουν με υλικό, με κείμενα, με άρθρα, με φωτογραφίες τις σελίδες του σχολείου στα κοινωνικά δίκτυα.
  • - Η εξοικείωση των μεγαλύτερων μαθητών με τα κοινωνικά δίκτυα και η ένταξη στη διδασκαλία κανόνων ασφάλειας, συμπεριφοράς, μηχανισμών διάκρισης των «ψευδών ειδήσεων», ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου χωρίς να πέφτουν στις παγίδες του.

V - Άλλα Δεδομένα

Το αποτέλεσμα της ανάπτυξης του έργου είναι να επιτυγχάνονται πολύ υψηλές επιδόσεις επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα και στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και εμπλοκής της σχολικής κοινότητας στην ψηφιακή παρουσία του σχολείου. Ενδεικτικά ποσοτικά αποτελέσματα:

  • - Η ροή των ειδήσεων που αφορούν δράσεις των ανθρώπων του σχολείου είναι συνεχής και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αναρτάται ένας μέσος όρος 30 άρθρων την εβδομάδα από μαθητές και καθηγητές (στοιχεία σχολικού έτους 2016-2017).
  • - Ο δικτυακός τόπος του σχολείου δέχεται καθημερινά έναν μέσο όρο 400 περιόδων σύνδεσης (στοιχεία Φεβρουαρίου 2017), το 50% των οποίων αντιστοιχεί σε νέους επισκέπτες.
  • - Η σελίδα του σχολείου στο Facebook σήμερα έχει περισσότερους από 22.000 ενεργούς ακόλουθους (στοιχεία Φεβρουαρίου 2017), αριθμός που αυξάνεται συνεχώς και είναι εντυπωσιακά μεγάλος σε σχέση με το μέγεθος του εκπαιδευτηρίου αλλά και τον μέσο όρο ακολούθων άλλων παρόμοιων φορέων. Η στόχευση που έχει γίνει είναι τόσο γεωγραφική όσο και κοινωνική (οικογένειες και φίλοι μαθητών) με αποτέλεσμα τα νέα του σχολείου καθημερινά να εμφανίζονται στη ροή ειδήσεων εκατοντάδων λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης και να αναδημοσιεύονται δεκάδες φορές ημερησίως.
  • - Σε κάθε σχολικό έτος, στέλνονται περίπου 450 ανακοινώσεις/ειδήσεις του σχολείου με ψηφιακό τρόπο εξοικονομώντας πάνω από 135.000 φύλλα χαρτιού που θα τυπώνονταν με τον παραδοσιακό τρόπο (στοιχεία σχολικού έτους 2015-2016).

Με όλους τους τρόπους που περιγράφηκαν, η ψηφιακή παρουσία του σχολείου μας εντάσσεται πλήρως στην στρατηγική που αναπτύσσουμε στο τρίπτυχο καινοτομία-αριστεία-εξωστρέφεια και προωθεί τη σχολική κοινότητα ώστε να έχει μια ισχυρή και ενεργή συμμετοχή στα κοινωνικά δίκτυα.

Κατηγορίες:
Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Κατηγορίες
  • Πρόσφατα
  • Δημοφιλή
  • Ετικέτες