28 Νοε 2018

InSight: "ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΗΣΥΧΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΕΔΩ"

Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της ανθρώπινης ιστορίας γράφτηκε το απόγευμα της Δευτέρας, 26/11. Το πρώτο ρομποτικό γεωλογικό εργαστήριο στην επιφάνεια του πλανήτη Άρη είναι γεγονός!

Το InSight είναι ένας τρίποδος στατικός γεωφυσικός ανιχνευτής, ο οποίος ξεκίνησε το ταξίδι του για τον κόκκινο πλανήτη τον προηγούμενο Μάιο. Τη Δευτέρα προσεδαφίστηκε επιτυχώς ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη μελέτη για τον σχηματισμό και την εξέλιξη των βραχωδών πλανητών. Στόχος της αποστολής είναι η μελέτη της σύνθεση και της τεκτονικής δραστηριότητας του εσωτερικού του πλανήτη. Ένας σεισμογράφος, ένας θερμικός αισθητήρας, δύο κάμερες, ένας ρομποτικός βραχίονας και διάφοροι άλλοι αισθητήρες, αναμένεται να δώσουν στους επιστήμονες πολύτιμες πληροφορίες για τον πυρήνα, τον φλοιό και τον μανδύα του Άρη, καθώς και για τη διακύμανση της τροχιάς του λόγω της αλληλεπίδρασής του με τον ήλιο.
Φυσικά το μοναδικό αυτό γεγονός απασχόλησε και τους μαθητές της Ε' Δημοτικού, οι οποίοι μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της Nasa για το InSight, παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με την αποστολή, γνώρισαν τη συσκευή, μελέτησαν τα όργανα και προσπάθησαν να αντιληφθούν την αξία αυτού του επιτεύγματος!