13 Οκτ 2018

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι μαθητές του Λυκείου εργάστηκαν συστηματικά για μία ολόκληρη εβδομάδα μελετώντας πηγές (επιστολές, επίσημα έγγραφα περιόδου, εφημερίδες, αφίσες, έντυπα, προφορικές μαρτυρίες, εικόνες, οπτικό και ηχητικό υλικό) για την περίοδο της Κατοχής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα. Σκοπός τους ήταν να παρουσιάσουν στις μικρότερες τάξεις πώς μελετούν και διαβάζουν Ιστορία μέσω της διερεύνησης και αξιοποίησης πολλών και αντικρουόμενων ιστορικών πληροφοριών.

Επεξεργάστηκαν θεματικές, όπως ο ρόλος των γυναικών στον πόλεμο, η αγροτική επιστράτευση, η καθημερινή ζωή των παιδιών στον πόλεμο και τα παιχνίδια τους, το Θέατρο Σκιών και η συνεισφορά του στον πόλεμο, ο ρόλος των δασκάλων στην προετοιμασία των μαθητών για τον πόλεμο, η πείνα και οι επιπτώσεις που είχε στους Έλληνες τα χρόνια της Κατοχής, τα Τάγματα Ασφαλείας και ο Δοσιλογισμός.

Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές κατάλαβαν τις μεθόδους που χρησιμοποιεί η Ιστορία, για να μελετήσει, να καταγράψει και να ερμηνεύσει ιστορικά γεγονότα. Οι μαθητές δεν απομνημόνευσαν πληροφορίες για την Κατοχή και την Αντίσταση στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά τις διερεύνησαν και κατέληξαν σε κριτικά συμπεράσματα αντιλαμβανόμενοι ότι η Ιστορία τελικά είναι ένα δημιουργικό μάθημα. 

Σχετικά Άρθρα

Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
Αρχείο
  • Recent
  • Popular
  • Tag